Danmark.

Igår var våran klass i Helsingör och kollar på Richard Avedons fotografier.
Det var självklart kul att se alla foton han tagit under sina år. Främst alla de snygga bilder på kändisarna han tagit. Som Beatles,Marilyn Monroe,Janis Joplin osv. Jättekul att se!
Han fotade också för den stora modetidningen Vogue där han bland annat tagit de bilder med den vackra kvinnan och elefanterna. Väldigt populär bild och det kan man ju förstå. En helt otrolig bild!

Men sen fick vi 2 timmars tid över för att gå och kolla runt i den fina parken som finns utanför museet. Där finns ett antal statyer och en havsutsikt som är otroligt vacker. Tyvärr var det var väl knappast så att man satt och njöt utav det när det nästan var minusgrader ute så ja, om ni ska åka till Louisiana i Helsinör,så gör det på sommarn. Aight?
Om inte tala på restaurangen! BLÄ! Stank rå fisk överallt och maten var tydligen hemsk. Smart som jag var så hade jag med mig lite matsäck så jag klarade mig utan den äckliga kycklingmackan som tydligen var det värsta.. haha! Icke rekommenderad!  Annars så ja,det var väl mysigt! :)

image39

image44


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback