Myt?

Det var rätt komiskt när jag gick till stan tidigare idag. 
Jag gick då förbi några som höll på att bygga på ett tak tror jag.. så därifrån var det ju då en stege ner till marken.

Det sägs ju då att det bär otur om man går under en stege. Så jag liksom de 4 andra som gick förbi samtidigt som mig,gick ju självklart runt den.
Tyckte det var rätt så kul eftersom man oftast pratar om att sånt verkligen är struntprat! Men hur kommer det sig då att alla gick runt den? Det var absolut inte något krångligt om man skulle gå under den,det skulle ju säga en hel del om det var så såklart. Men nu kunde man verkligen gå raka vägen fram och då gå under,MEN det gjorde man inte. Ändå var det äldre folk som gick runt..
Kan varit för att det var säkrare,eller för att de växt upp med att det faktiskt kan hända något hemskt senare..

image36


Kommentarer
Postat av: Bella

Meh, tänk om man liksom typ bah råkar stöta till lilla zöta ztegen om man går under ?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback