Läser faktiskt en bok.

Om det är något jag aldrig lyckas göra,så är det att läsa böcker.
Det blir aldrig av eftersom jag fått för mig att det är fruktansvärt tråkigt.

Nu i svenskan har vi en uppgift att läsa ut en gammaldags skriven bok från typ öh,början på 1900-talet. Så som boken är skriven är långt ifrån hur man skriver nu.
"Ty jag vore","Vi voro" osv. Ahtjena.
Men det har gått bra hittils! Det är faktiskt intressant och kul att läsa en bok (om man är fruktansvärt rastlös och inte har någonting annat för sig).

image143
Här är boken förresten.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Åh, den har jag velat läsa :P Är den bra då?

Postat av: Lillemor

Jag tycker verkligen du ska läsa Magdalena Graafs bok "Det ska bli ett sant nöje att döda dig". Riktigt gripande och bra!! :) Ha de gött

2008-01-03 @ 02:55:04
URL: http://lillemorpedro.blogg.se
Postat av: Alma

Jag lyckas aldrig heller riktigt läsa böcker. läser mest tidningar, tycker böckerna är så sega i början...

2008-01-03 @ 12:35:57
URL: http://almaslilla.blogg.se
Postat av: A

What! Läsa böcker som är bland det bästa här i livet :)

Jag har hört väldigt delade meningar om Doktor glas. Kanske borde läsa den, med tanke på att den är så känd.

2008-01-03 @ 17:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback