First day at work,yo

Det här känns helt galet. Inte nog med att jag flyttar till Norge,nu ska jag börja PRATA norska med! På mitt nya jobb ska jag sälja kreditupplysningar till olika norska företag. Detta kan bli lite svårt för både dom och mig om vi inte förstår varandra såklart. Så nu ska jag lära in mig en mall,på norska.. helt sjukt. Haha! Idag satt jag och en annan norsk snubbe från 08.30-16.00 och läste upp denna mall för varandra minst 20 ggr. GAH! Det var SÅ tråkigt,men jag måste lära mig.

Men det är nyttigt! Jag lär mig massa konstiga norska ord hela tiden. Eftersom jag är den enda svenska på jobbet med så känns det ganska jobbigt.. känner mig desperat efter någon svensk att prata med ibland kände jag. Svenska är ju så vackert och förstående! Visst är det?

Nu ska jag och mina fina roommates köra lite spa och lägga ansiktsmask oså :) Myspys. Till och med brasan är tänd! Det ni!

Pusskram



Linnéa,Ange,jag och Matilda på Café Sör :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback