Mitt fadderbarn.


Visst är hon sjukt söt? Hon ser ut som en liten E.T-klump. Dom som har sett henne förr säger att hon liknar mig,tack men ja,jag tycker hon är det sötaste jag sett! Igår fick jag brev från SOS-barnbyar från den byn hon bor i, BO i Sierra Leone. Dom skrev att allt var bra,hon har god aptit och hennes hobby är att dansa och leka med dockor. Jag funderar på att skicka ner nånting.. tänk vad fint det hade varit om hon satt där med mina pennor och måla. När jag jobbade för Sos barnbyar här i Norge så fick jag höra många som faktiskt hade åkt ner till sitt fadderbarn och hälsat på. En hade t.om varit med på ens bröllop. Visst är det fint? Jag älskade stå där och höra allas historier och att få höra att folk varit med och stöttat i nästan 50 år! När jag räknade ut hur mycket hon bidragit med och hur många barn hon har hjälpt så växte hon flera meter sa hon. Jag tycker alla borde bidra med något.. Det får inte bara barnen till att få det bättre,utan också en själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback