Om jag skulle dö idag..

Jag vet,det låter hemskt. Men jag har verkligen legat och tänkt på det här under mina lediga dagar.. Har kommit fram till vilket otroligt lyckligt liv jag levt egentligen. Jag har varit med om så mycket under mina 20 år som många kanske bara kunnat drömma om när dom nu är 40. Är stolt över mig själv och vad jag åstadkommit än så länge i vartfall och jag vet att en dag kommer jag kunna lyckas med precis vad jag vill.

Jag vet hur det känns att vara kär,hur det är att bli dumpad eller att dumpa. Jag vet hur det känns att vara ett skiljsmässobarn,att bo själv och betala sina egna räkningar. Att ha 4 underbara syskon som alltid komma ställa upp för mig. Jag fick min älskade hund jag alltid önskat mig och han var det bästa som hänt mig. Jag vet också hur det känns hur en stor tragedi såsom att ens hus brunnit upp och alla våra saker försvann ur världen. Jag har stått med fötterna i skagen där haven slås ihop,jag har bilat igenom europa och varit i Disneyland! Åkt tåg till Italien,ätit 200 kronors pizza i venedig. Ridit elefant i Thailand,blivit frälst av en munk,flätat håret på thailands stränder. Bränt sönder mina kinder på Gran canaria,snorklat i det klaraste vattnen,sett en delfin! Jag har stått på en sandöken och känt hur sandkornen slått emot mina kinder,ridit kamel,blivit utbjuden av en marockan. Vet hur det känns att galoppera med en häst över ängarna i en sådan fart som får ens ögon att rinna. Jag har vunnit priser i simning.Har varit på festival,konserter,varit full och träffat sinnessjukt mycket folk. Jag vet också hur det känns att förlora ens bästa vän,att bli sviken,eller att glida ifrån någon man aldrig ville. Jag har praktiserat på frisörsalong,sjungt in egna låtar på skiva,tagit studenten..Blivit faster! Nu vet jag också hur det är att bo utomlands, Har haft 5 jobb i mina dagar och även fast vissa inte varit långvariga så har jag lärt mig otroligt mycket.

Herregud,jag skulle kunna räkna upp så mycket mer! Men det jag vill komma fram till är att jag är lyckligt lottad.

Nu är det bara några fler saker som saknas i mitt liv;

Att få hålla Malins&Jonas barn i famnen.
Att bli frisör.
Att jag själv ska få barn.
Skaffa mig en man!
Åka till Karibien.
och bli rik.

Så!

Kommentarer
Postat av: Malin Pousette

Men hallå!! Så här fint kan du inte skriva när jag är gravid och har massa hormoner! Du förstår väl att du precis fick mig att börja gråta? Moget Louise, moget . . Men ja du är underbar! Love you


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback